معرفی کتاب

سلام.. :)  مدل معرفی کتاب من فرق داره :)))) اینجوری که بخشی از زندگی خودمو قاطی کتابم میکنم و ... میشه این...

تازه شروع کردم این مدل نوشتن و امیدوارم به زودی معرفی های بهتری بزارم... :)))

کتاب (راز شوهر) و حدودا یک ماه پیش شروع کرده بودم اما اصلا حوصله خوندنش و نداشتم.. امشب شروعش کردم و حدودا از صفحه سی به بعد و ادامه دادم..

انقدر شخصیت و اسم و شغل جور واجور خوندم که واقعا مغزم هنگ کرده بود.. مدام میگفتم: آخه خانم لیان (اسم نویسنده) چرا این همه شخصیت؟! واقعا کارت با چهارتا شخصیت راه نمی افتاد

که پای سه تا خانواده و حدودا بیست نفر آدم و کشیدی وسط این ماجرا؟! (خب شایدم راه نمی افتاده..)

صد صفحه ای و خونده بودم و هی میگفتم یعنی توی اون نامه چی نوشته؟! و از دست استر عصبی بودم که تحت هیچ شرایطی ول کن ماجراهای دیوار برلین نبود..حتی تو اخرین صفحه های کتاب!!

خلاصه..

و اما امروز، صبح آرومی و شروع کردم خیلی آروم.. به کل ماجراهای ویل و تس و جان و سیسیلیا رو فراموش کرده بودم حتی غم بزرگ ریچل و ...

بعد از صبحونه باز رفتم سراغ کتاب و باز دوباره: تو نامه چی بود؟!قصه رسید به اینجا که جان پل سه روز زودتر از تاریخی که گفته بود از شیکاگو برگشته بود و

سیسیلیا که تازه از بیرون اومده بود مشغول پارک کردن ماشینش بود به این فکر میکرد که چه قدر دختراش از دیدن پدرشون خوشحال بشن..نمیدونم چرا

اما منم مث پولی و استر و ایزابل خوشحال بودم..دو فصل بعدی که قصه اون پونزده نفر باقی مونده بود و خوندم تا رسیدم به نگاه مضطرب و چشم های قرمز جان پل..

: نامه رو خوندی؟! سیسیلیا: گفتی نخون منم نخوندم..!( چه حرف گوش کن!!)

اما...

چندصفحه جلوتر حالا منم شریک راز مردی بودم که از غم و نگرانی، نیمه شب، بین چارچوب روی زمین چمباتمه زده بود و غرق اشک بود..

قبل ناهار با مامان رفتیم بالا زیر سایه دیوار بلند گلبهی رنگمون کنار گلدون های به گونیا و بته های نعناع و پونه. شروع کردم به کندن گل های نعناع،عطرش پخش شده بود همه جا ..

زیر لب گفتم: نههه! واقعا نمیشه از خیر باغ زیتون و نعنام بگذرم... باد شدید بود و نمیخواستم نعناهامون و باد ببره پس مشتمو محکم کردم و ..

 

 

بعد از ناهار باز رفتم سراغ کتاب از صبح به خودم قول دادم این کتاب و امشب تموم کنم... واقعا زیادی طولش داده بودم..

حالا تس و کانر بعد از سال ها روبروی هم توی رستوان کوچک و شیکی نشسته بودن و پاستا میخوردن...

تس رو به کانر گفت: تو چرا مجردی؟ تو که موقعیتشو داری!

کانر: تمام این سال ها از رفتنت غصه خوردم...!

و من خیلی عجیب فقط جا خوردم؛ مگه میشه یه مردی این همه سال دوستت داشته باشه؟! پس چرا هیچ کس مارو انقدر دوست نداره؟! این عشق و عاشقی ها همش مال کتاباس...

همینجوری تو فکر وفاداری کانر بودم و خیانت ویل که دیدم وسط آشپزخونه دارم برای خودم دمنوش بهارنارنج درست میکنم

برگشتم تو اتاق و گلدونامو مرتب چیدم سرجاشون.. فهمیدم ریچل سرنخ هایی پیدا کرده که به جینی مربوط میشه...

رفتار بد سیسیلیا با جان عصبیم کرده بود دلم میخواست سرش فریاد بکشم و بگم مردتو درک کن، انقدر سرزنشش نکن، خودش به اندازه کافی عذاب وجدان داره تو الان باید آرومش کنی...

وسط اون همه ماجرایی که هی از در و دیوار میریختن رو سر آدم های ناچار قصه ام یه وقتی دیدم فقط چهل صفحه مونده تا کتابم تموم بشه..

از عصر که اومده بودم بالا تا همین الان که هوا کاملا تاریک بود و با چراغ قوه گوشیم کتاب و ادامه میدادم از جام تکون نخورده بودم!

به نظرش رسید هرکس باید به مقدار زیادی از غروری را که برای محافظت از خودش است از دست بدهد تا بتواند به طور کامل روحش را در مقابل شریک طولانی مدت زندگی اش برهنه کند..."

تو لحظه ای که کانر مشغول بادبادک بازی بود! و خانواده ی پیترزپاتریک مشغول گذراندن روز عید پاک.. یه لحظه چشمامو بستم و نخواستم بقیه داستان و بخونم..

وای خدا میشه لطفا اتفاقی نیفته... دست خودم نبود فکر میکردم واقعا الان دعا میتونه شرایط و تغییر بده .. ولی یهووو... وای نههه!خدای من پولی.!

از غم سرمو گزاشتم رو شونه مامان : دختر بیچاره قربانی گناه جان پل شد..

وقتی سیسیلیا با جان حرف میزد میتونستم غم کهنه چشمای جان پل و ببینم خیلی خیلی احساس نزدیکی داشتم با این خانواده..

و در آخر جمله پایانی کتاب میخکوبم کرد:

اگر آسیب شناس پزشکی قانونی در روز کالبد شکافی وی از آنفولانزای شدید رنج نمیبرد میتوانست به وضوح متوجه...

یعنی واقعا اگر این یک نفر کارش و درست انجام میداد هیچ کدوم این اتفاق ها نمی افتاد؟؟! وای خدا وحشتناک بود..

میلی گیفمن برای این کتاب نوشته: با خوندنش ضربه فنی میشید! و واقعا ضربه فنی شدم...

داستان تا لحظه اخر عوض میشد و به هیچ عنوان حدست درست از آب در نمی اومد...

کتاب راز شوهر..تابستان نود و پنج



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:کتاب,کتاب راز شوهر,لیان موریارتی, سحر حسابی,معرفی کتاب,, | 22:18 | نویسنده : نازنین |